Cel fără de păcat dintre voi să arunce cel dintâi piatra asupra ei.(Ioan 8.7)
Nu astepta altii sa te duca la Biserica ..du-te tu singur..
La multe momente de grea cumpana ce ne da ispita si aratare Dumnezeu ...deseori noi cei cu numele de Ortodox ..prin diferite judecati si iluzii ne straduim sa parem a fi drepti si judecam de fapt LEGEA MÂNTUIRII noastre ...E si acest caz (esit din comun)..care iaras se incepe a face judecata fara a cerceta cazul sau ce învaţă Pravila Bisericeasca .Protoiereul ALEXEI GHEOERGHELAS este unul din putinii Duhovnici ce au mai ramas ..care cu Adevarat stradue sa duca Turma spre mantuire ..si tot odata cu cat e posibilul sa se conduca dupa buchia legii ..
Si daca Dumnezeu ne arata noua ca avem o viata mai putin Ortodoxa ...aceasta e si de luat la inarmare noua ...PRIVEGHIATI CA NU CUNOASTETI CAND VINE DOMNUL SI CERE SUFLETUL DE LA NOI ...dar noi ce facem????? ...
Da e mare tragedie in aceasta tânără familie ...dar sa nu speculam aceasta tragedie cu legea Mantuirii ...
In cazul acestei tragedii ...Preacucernicul Protoiereu Alexie sa condus dupa buchia legii Ortodoxe ...nu sa încalcat sau sa scos ceva nou...Principalul noi sa ne rugam pentru noul adormit ....dar nu sa lasam ca ierurghia inmormantarii sa se faca cu incalcari ca Osanda altora sa o poarte si mai grea Pastorul..dar noi sa ne limitam cu datul gainii peste mort si praznicile cu pompa si mistici pagane ..
Extras : PRAVILA BISERICEASCĂ.
INMORMANTAREA
1027. -Inmormantarea trupului cu cinste se intemeiaza pe ideea ca trupul este Biserica Duhului Sfant (1 Cor. 6, 19; IV Regi 23, 17-18) si va invia pentru judecata si rasplata la sfarsitul lumii (Matei 25,32-45). Ea se face de duhovnicul si parohul sub care raposatul a trait. Cei de alta credinta, acei ce duc o viata imorala(NECUNUNAŢII) ca si cei ce nu cunosc pe Domnul (I Regi 2,12), sinucigasii de buna voie, nu pot fi inmormantati bisericeste. Numai episcopul dezleaga nedumeririle in aceste chestiuni (V. Cimitirul, Sinuciderea).
Nu pot merge alături păcatul nepărăsit şi canonul de căinţă pentru păcat, pentru că păcatul batjocoreşte căinţa. Trebuie părăsit sau desfiinţat păcatul pentru ca roadele căinţei să se vadă.
Cei ce trăiesc necununaţi, mai întîi calcă porunca a 7-a „să nu trăieşti în desfrânare”. Deci, toată bălăciunea curvărească este asupra lor şi pe haina botezului.
În al doilea rând, se socotesc ca cei ce sunt potrivnici Sfintelor Taine şi harului lucrător prin Sfintele Taine. De aceea cei ce trăiesc necununaţi nu se pot împărtăşi până ce nu se cunună la preot dărâmând zidul vrajbei dintre ei şi Dumnezeu, chiar dacă se spovedesc şi fac canon. Nu le folosește canonul dat de preot dacă trăiesc în continuare în păcatul curviei şi se împotrivesc tainei Sfintei Cununii. Nu pot merge alături păcatul nepărăsit şi canonul de căinţă pentru păcat, pentru că păcatul batjocoreşte căinţa. Trebuie părăsit sau desfiinţat păcatul pentru ca roadele căinţei să se vadă. Tot din acest motiv nu le sunt primite darurile la Sfântul Altar: pomelnicele, lumânările, făina, uleiul şi alte daruri. Tot din această cauză, la rândul lor nu pot cununa ca naşi pe alţii. Mai întâi trebuie să se cunune ei şi apoi să cunune pe alţii. Nu pot fi martori la săvârşirea unei Sfinte Taine atâta timp cât ei s-au dovedit a fi vrăjmaşii Sfintelor Taine. Înainte ca aceştia să se cunune trebuie să facă o spovedanie generală, iar preotul le poate da canon: să postească o săptămână, să se păstreze curaţi până la cununie, să păstreze discreţie la cununie, fără alai şi petrecere, îmbrăcaţi obişnuit, şi canon de pocăinţă după canonicitatea Sfintei Biserici.
Cunosc foarte multe cazuri, perechi de tineri şi chiar oameni în vârstă, care au trăit o vreme îndelungată necununaţi (5-10 ani) din diferite motive, iar după ce s-au cununat n-a durat un an sau doi şi s-au despărţit. Au trăit mai mult împreună necununaţi decât după ce s-au cununat, de ce se întâmplă lucrul acesta ?
Aşa se întâmplă. În loc să asculte de sfatul părinţilor şi de porunca lui Dumnezeu să nu păcătuiască înainte de cununie, unii încep viaţa şi petrec o bucată din ea împreună în păcatul curviei. Aceştia pentru că nu s-au păzit, i-a aprins diavolul desfrânării cu focul si dulceaţa păcatului, după care le-a dat mereu amânare si apoi ruşinea. Au amânat primirea Sfintei Taine a Cununiei sub diferite motive: că nu ar fi părinţii de acord pentru unii, că este prea devreme să se cunune pentru alţii, că este mai bine să trăiască de probă pentru a se convinge dacă se potrivesc ca nu cumva mai târziu să constate că nu se potrivesc şi să se despartă şi alte motive, toate nejustificate din punct de vedere moral-religios. După ce a trecut timpul, au apărut copiii, lumea îi ştie şi le dă ruşinea ca să moară în starea aceasta, pentru osândă la judecată: „în ce te voi găsi în aceea te voi judeca.”
În ce a fost gasit ...in asa sa si rugat Biserica pentru el .
Amin
Комментарии
Отправить комментарий