"Buna"învaţătură pentru viitorii teologi ortodocşi de la ATOM

"BUNII"PROFESORI de a elibera Certificate de "ATEI ORTODOCŞI" de la ATOM








Cazul neînmormântării necununaţilor din Frasin .Donduşeni la care Protoiereul Alexei Gheorghelas sa condus dupa buchia sf.Canoane si Pravila Bisericeasca ...




Solicitat de CrimeMoldova, protoiereul Zosima Toia,si Conferiţiarul de la ATOM Octavian Moşin unii din responsabilii penru relaţiile cu presa din cadrul Mitropoliei Moldovei şi a Chişinăului, a declarat că, căsătoria neoficiată la biserică nu reprezintă un motiv pentru ca un defunct să nu fie înmormântat creştineşte.

Vai !!!! PROFESORI AMĂRĂŢI!!!!!


"SCRISOARE DESCHISA A SF.JUSTIN POPOVICI catre acesti doi profesori ortodocşi amărâţi...."


Atunci însă, când stăpânirile devin periculoase pentru faptele bune, când stăpânirile prigonesc binele dumnezeiesc, şi mai mult decât toate, binele şi atotbinele acestei lumi – pe lisus Hristos, iar prin aceasta Biserica Sa, atunci acestor stăpâniri nu se cuvine să ne supunem, nici să le ascultăm. Creştinul trebuie să se lupte cu ele, şi să se lupte anume prin binecuvântatele mijloace evanghelice. Niciodată creştinul să nu îndrăznească să se supună mai degrabă oamenilor, decât lui Dumnezeu, şi mai cu seamă oamenilor potrivnici Dumnezeului adevărat şi Evangheliei Lui.


Extras : PRAVILA BISERICEASCĂ.



INMORMANTAREA

1027. -Inmormantarea trupului cu cinste se intemeiaza pe ideea ca trupul este Biserica Duhului Sfant (1 Cor. 6, 19; IV Regi 23, 17-18) si va invia pentru judecata si rasplata la sfarsitul lumii (Matei 25,32-45). Ea se face de duhovnicul si parohul sub care raposatul a trait. Cei de alta credinta, acei ce duc o viata imorala(NECUNUNAŢII) ca si cei ce nu cunosc pe Domnul (I Regi 2,12), sinucigasii de buna voie, nu pot fi inmormantati bisericeste. Numai episcopul dezleaga nedumeririle in aceste chestiuni (V. Cimitirul, Sinuciderea).

Nu pot merge alături păcatul nepărăsit şi canonul de căinţă pentru păcat, pentru că păcatul batjocoreşte căinţa. Trebuie părăsit sau desfiinţat păcatul pentru ca roadele căinţei să se vadă.



Cei ce trăiesc necununaţi, mai întîi calcă porunca a 7-a „să nu trăieşti în desfrânare”. Deci, toată bălăciunea curvărească este asupra lor şi pe haina botezului.

În al doilea rând, se socotesc ca cei ce sunt potrivnici Sfintelor Taine şi harului lucrător prin Sfintele Taine. De aceea cei ce trăiesc necununaţi nu se pot împărtăşi până ce nu se cunună la preot dărâmând zidul vrajbei dintre ei şi Dumnezeu, chiar dacă se spovedesc şi fac canon. Nu le folosește canonul dat de preot dacă trăiesc în continuare în păcatul curviei şi se împotrivesc tainei Sfintei Cununii. Nu pot merge alături păcatul nepărăsit şi canonul de căinţă pentru păcat, pentru că păcatul batjocoreşte căinţa. Trebuie părăsit sau desfiinţat păcatul pentru ca roadele căinţei să se vadă. Tot din acest motiv nu le sunt primite darurile la Sfântul Altar: pomelnicele, lumânările, făina, uleiul şi alte daruri. Tot din această cauză, la rândul lor nu pot cununa ca naşi pe alţii. Mai întâi trebuie să se cunune ei şi apoi să cunune pe alţii. Nu pot fi martori la săvârşirea unei Sfinte Taine atâta timp cât ei s-au dovedit a fi vrăjmaşii Sfintelor Taine. Înainte ca aceştia să se cunune trebuie să facă o spovedanie generală, iar preotul le poate da canon: să postească o săptămână, să se păstreze curaţi până la cununie, să păstreze discreţie la cununie, fără alai şi petrecere, îmbrăcaţi obişnuit, şi canon de pocăinţă după canonicitatea Sfintei Biserici.

Cunosc foarte multe cazuri, perechi de tineri şi chiar oameni în vârstă, care au trăit o vreme îndelungată necununaţi (5-10 ani) din diferite motive, iar după ce s-au cununat n-a durat un an sau doi şi s-au despărţit. Au trăit mai mult împreună necununaţi decât după ce s-au cununat, de ce se întâmplă lucrul acesta ?

Aşa se întâmplă. În loc să asculte de sfatul părinţilor şi de porunca lui Dumnezeu să nu păcătuiască înainte de cununie, unii încep viaţa şi petrec o bucată din ea împreună în păcatul curviei. Aceştia pentru că nu s-au păzit, i-a aprins diavolul desfrânării cu focul si dulceaţa păcatului, după care le-a dat mereu amânare si apoi ruşinea. Au amânat primirea Sfintei Taine a Cununiei sub diferite motive: că nu ar fi părinţii de acord pentru unii, că este prea devreme să se cunune pentru alţii, că este mai bine să trăiască de probă pentru a se convinge dacă se potrivesc ca nu cumva mai târziu să constate că nu se potrivesc şi să se despartă şi alte motive, toate nejustificate din punct de vedere moral-religios. După ce a trecut timpul, au apărut copiii, lumea îi ştie şi le dă ruşinea ca să moară în starea aceasta, pentru osândă la judecată: „în ce te voi găsi în aceea te voi judeca.”

Комментарии