LUPTA PENTRU ADEVĂR a cazut pe umarul mirenilor ..







..".LUPTA PENTRU ADEVĂR a cazut pe umarul mirenilor ....caci actualii preoti si Episcopi ortodocsi nu au grijă de mantuirea sufletilor, ci se limiteaza doar la PREOŢIE si Episcopie ca profesie , sunt fricoşi ca vor perde parohiile şi Episcopiile pentru ADEVAR ...caci Parohiile si Episcopiile lor nu sunt parohii si Episcopii de mantuirea sufletilor ci o sursa de facut bani"  (Pr.Profesor Doctor de Teologie Ortodoxă Universală Theodores ZISIS)
Toţi cei ce pomenesc in Ectenie la sf.Liturghie ereticul patriarh rus Kirill (Gundeaev)se fac partasi erezieii lui ...si la SF.LITURGHIE in sf.Potir si Discos se afla doar pâine si vin ..si NU se transforma in Trup si Sange ..din simplul motiv ca harul se ridica ...nici chiar rugaciunile de taina inaintea epiclezii a preotului  nu iarta  erezia lui :
Harul Preotiei este nelucrator (mai ales) in aceste trei conditii:
1 – in momentul in care un slujitor ortodox se ‘boteaza’ la alte credinte din afara Dreptei Credinte Ortodoxe Rasaritene
2 – in momentul in care un slujitor ortodox oficiaza o Sfanta Taina sau o Sfanta Ierurgie impreuna cu alt oficiant al altei credinte din afara Dreptei Credinte Ortodoxe Rasaritene.
3 – in momentul in care un slujitor ortodox este caterisit de un episcop sau de un sinod pentru intemeierea, SUSŢINEREA sau PROPOVADUIRII IN PUBLIC A EREZIEII (nota; pomenirea Numeluii Ierarhului eretic se carologheaza ca SUSŢINATOR si PROPOVADUITOR.amin)

       Canonul 15.Sf.Sinod 1-2 .861
  Partea a doua a acestui canon rezidă în următoarea clauză: cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele Sinoade, sau de Părinţi, fireşte [de comuniunea] cu acela, care propovăduieşte eresul în public, şi cu capul descoperit îl învaţă în biserică, unii ca aceştia nu numai că nu se vor supune certării canonice, desfăcându-se pe sine-şi de comuniunea cu cel ce se numeşte episcop [chiar] înainte de cercetarea sinodală, ci se vor învrednici şi de cinstea cuvenită celor ortodocşi. Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi şi pe pseudo-învăţători, şi nu au rupt cu schisma unitatea Bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și de dezbinări. (Canonul 15, partea a II-a)
Ce şi adeversec Sf.Parinţi ,Sf.Scriptura si nu indeamna dezbinare sau erezie ci retragerea Bisericii care este inima omului, ca ereticii ierarhi si susţinatorii lor sa ramana in afara eii.
Pe scaunul lui Moise si al lui Aaron au sezut carturarii si fariseii, arhiereii si preotii; tot ce va invata ei sa faceti, sa faceti, ca ei legea lui Dumnezeu invata, dar dupa faptele lor sa nu faceti, ca ei zic si nu fac” (Matei 23, 2-3).
Iezechiel 44, 23. Ei trebuie să înveţe pe poporul Meu a deosebi ce este sfânt de ce nu este sfânt şi să le lămurească ce este curat şi ce este necurat.
Sfântul Marcu al Efesului spune: ”sfintele canoane zic că cel ce se abate şi cu puţin de la Ortodoxie este eretic şi supus canonisirii.”
”A tăinui cuvîntul adevărului înseamnă a te lepăda de el. Orice om se sfințește prin mărturisirea corectă a credinței. Cel care are credință nefalsificată în Hristos, acela are în el toate harismele Dumnezeiești. Nu există compromis și iconomie în chestiunile de credință, de care depinde mântuirea veșnică a sufletelorc
 oamenilor.” (Sf. Maxim Mărturisitorul)
 Trebuie a asculta de invățători și de preoți, și a nu-i judeca, chiar de ar avea o viață urâtă; dacă însă credința le e greșită, atunci nu trebuie doar să nu-i ascultăm, ci și să fugim de ei, și să-i judecăm ” (Sfântul Ioan Gură de Aur)
– ” Daca episcopul sau preotul este viclean in chestiunile credintei, atunci fugi si leapada-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar si inger din cer de-ar fi.” (Sfantul Ioan Gura de Aur)
– ” Papsitasii, protestantii si neoprotestantii n-au nicio Sfanta Taina.” (Mitropolit Serafim de Pireu)
– Daca papa e hirotonit, cine sa-l fi hirotonit? Daca ai lui credinciosi sunt botezati, cine i-a botezat? Nu este Hristos-Dumnezeu savarsitorul tuturor slujbelor si Duhul Sfant-Dumnezeu sfintitorul lor? Nu Adevarul si Duhul Adevarului? Atunci intreb, daca Adevarul nu e minciuna si Duhul Adevarului nu e duhul minciunii, cum sa lucreze Ei in minciuna? De cand Duhul Adevarului este si duhul minciunii?!
Isaia 5-20. Vai de cei ce zic răului bine şi binelui rău; care numesc lumina întuneric şi întunericul lumină; care socotesc amarul dulce şi dulcele amar!
– ” Caci cum este cu putinta ca cel ce nu este botezat dupa dreptslavitoarea credinta a primi venirea, darul si hirotonia Sfantului Duh?” (Sfantul Nicodim Aghioritul)
– “ Oricine se abate şi nu rămâne în învăţătura lui Hristos nu are pe Dumnezeu; cel ce rămâne în învăţătura Lui, acela are şi pe Tatăl şi pe Fiul.” (II Ioan 1, 9)
– ” Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit – să fie anatema! ” (Galateni I-9)
– ” Dacă cineva vine la voi şi nu aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă şi să nu-i ziceţi: Bun venit!” (II Ioan 1, 9-10)
– ” DRAGOSTEA SE BUCURA DE ADEVAR” (1CORINTENI 13, 6), nu de iubire fara Hristos, de iubirisme, sentimentalisme si alte dracisme poleite in lumina…
– ” Proorocii profeţesc minciuni, preoţii învaţă ca şi ei, şi poporului Meu îi place aceasta.” (Ieremia 5, 31)
– ” Să nu te iei după cei mai mulţi, ca să faci rău; şi la judecată să nu urmezi celor mai mulţi, ca să te abaţi de la dreptate;” (Iesire 23, 2)
– ” Doamne, Tie Unuia gresim dar Tie Unuia si slujim, caci n-avem alt Dumnezeu afara de Tine, nici nu ne inchinam la alt dumnezeu strain! ”
Sfantul Sfintit Mucenic Cosma Etolianul (+1779):
„Pe Papa sa-l blestemati, fiindca el este cauza… Noi avem o porunca ce spune sa anatemizam pe oricine adauga sau nu crede in ceva mic din cele pe care le-au legiuit Parintii Bisericii noastre”

Patriarhul Constantinopolului Gherman al II-lea: (+1240):
„… Pentru aceasta, va legiuiesc si voua, tuturor mirenilor care sunteti adevarati fii ai unicei Biserici Universale (Sobornicesti): sa fugiti alergand departe de preotii care s-au pus in slujba catolicilor. Si nici la adunarile Bisericii sa nu va strangeti impreuna cu ei, nici obisnuita binecuvantare sa nu o primiti din mainile lor. Este mai bine sa va rugati luI Dumnezeu singuri in casele voastre, decat sa participati la adunarile comune impreuna cu latino-cugetatorii”

Sf. Ioan Damaschinul spunea ca „Cine nu marturiseste dreapta credinta a celor 7 Sfinte Sinoade Ecumenice si a Bisericii este NECREDINCIOS, chiar daca pare ca merge la Biserica si se roaga, el defapt e necredincios.”

Canonul 58 apostolic (si nu numai) spune foarte clar: Episcopul sau presbiterul arătând nepăsare (neglijând) clerului sau poporului şi neînvăţându-i pe aceştia dreapta credinţă, să se afurisească, iar stăruind în nepăsare şi în lenevie, să se caterisească. (a se vedea și: 19 TruL; 11 Sard.; 19 Laod.; 71, 121, 123 Cartag.)

Că s-a învârtoşat inima poporului acestuia şi cu urechile sale greu a auzit şi ochii săi i-a închis, ca nu cumva să vadă cu ochii şi cu urechile să audă şi cu inima să înţeleagă şi să se întoarcă la Mine şi să-l vindec”. (Isaia 6, 10)

Sfantul Grigorie Palama (+1340)
“Cei ce sunt in Biserica lui Hristos apartin adevarului, iar citi nu apartin adevarului, nu sunt nici in Biserica lui Hristos.”
#
Sfantul Nichifor Marturisitorul, patriarhul Constantinopolului (+828)
“Si chiar daca foarte putini ramin inlauntrul Ortodoxiei si a bunei credinte, acestia sunt Biserica si in miinile lor se gaseste autoritatea si apararea asezamintelor Bisericii. Si daca acestia ar trebui sa sufere pentru buna credinta, aceasta va fi vesnica lauda pentru ei si li se va darui mintuirea sufletului.”
#
Sinodul de la Constantinopol din anul 1724
“Cei care vor dezerta de la Ortodoxie si vor parasi parintestile si dreptele dogme ale credintei si Predaniile obstesti ale Bisericii si vor decadea si se vor indeparta cu inovatii si cu credinte absurde si cu obiceiuri eterodoxe si vor falsifica si vor maslui adevarul Ortodoxiei, acestia nici nu mai sint, nici nu se mai numesc crestini cu adevarat, ci se taie si se despart de totalitatea madularelor Bisericii si a crestinilor, ca niste eterodocsi si inovatori si se izgonesc afara din sfintul staul ca niste oi riioase si madulare putrede.”
#
Sfântul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073)
„Acela care îl pomeneste pe papa ca arhiereu ortodox este vinovat si latino-cugetatorul trebuie considerat ca un tradator al credintei. Prin urmare, fugiti de ei, fratilor, ca si de împartasirea cu ei, pentru ca unii ca acestia sunt apostoli mincinosi, lucratori vicleni. Nu este altceva de mirare daca si ispititorii lui Satana se preschimba în îngeri ai dreptatii, al caror sfârsit va fi dupa faptele lor.”
#
(Sfantul Marcu al Efesului)
„Sa fugiti de catolici precum fuge cineva de sarpe”
#
mitropolitul Ieremia al Megalopolei
”Să vă bucurați și să vă veseliți pentru că sunteți creștini ortodocși. Toate credințele sunt mincinoase, numai cea ortodoxă este credința adevărată”. Și ca una ce este adevărată, frații mei, nu acceptă nici adaosuri, nici omisiuni. Este precum ochiul care nu suportă în el nici măcar un fir de praf”.
#
”Daca episcopul sau preotul este viclean in chestiunile credintei, atunci fugi si leapada-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar si inger din cer de-ar fi.” (Sfantul Ioan Gura de Aur)

Ecumenismul, poarta prin care Antihrist va intra in Biserica
ecumenic, sobor panortodox al madularelor lui Hristos-Dumnezeu (intre slujitori si mireni ortodocsi)
ecumenicitate, valabilitatea Adevarului Panortodox, Unic si Sfant in intreaga lume
ecumenist, intrunire intre neortodocsi si ortodocsi in vederea dizolvarii Adevarului Unic si Sfant
ecumenism, miscarea de unire a neortodocsilor cu ortodocsii in vederea dizolvarii Adevarului Unic si Sfant

Daca ticalosii diavoli sunt luptatori impotriva lui Dumnezeu, atunci si templele lor pagane si eretice sunt intinate si primejdioase. (Sf. Maxim Grecul 1555)

Sfantul Sofronie de la Cioara (1760)
” Indeamna pe oameni sa se roage fiecare la el acasa, sa se intalneasca in taina cu preotii ortodocsi pentru spovedanie, impartasanie, cununii, botezuri si alte nevoi religioase si explica oamenilor ca popii uniti nu sunt altceva decat niste tradatori lepadati ”

cheile raiului si cheile iadului
– Hristos-Dumnezeu a dat (aici pe pamant) cheile raiului in mainile oamenilor
(Apostolilor, ucenicilor si urmasilor arhierei si preoti). Ioan XX, 21-23, Matei XVIII, 18
– Stapanul Hristos a pastrat cheile iadului: Apocalipsa I, 18
„Si cine va putea indura ziua venirii Lui si cine se va putea tine bine, cand El se va arata? Caci El este ca focul topitorului si ca lesia nalbitorului” (Maleahi 3,2).

Animalele, necugetătoare, dar simţitoare, au un spirit vital care nu poate exista în sine, deoarece ele nu sunt înzestrate cu minte şi cuvânt. Îngerii şi arhanghelii au minte şi cuvânt – sunt deci fiinţe noetice şi inteligente – dar nu au duh dătător de viaţă, întrucât nu au un trup care să primească viaţă de la duh. Prin urmare, „numai omul a fost făcut după Chipul Cel în trei ipostasuri” (Sfântul Grigorie Palama), întrucât numai el e înzestrat cu minte, cuvânt şi duh dătător de viaţă care dă viaţă trupului cu care este unit.


” Dogmele sfintesc pe cei care le marturisesc”-Sfantul Ioan Gura de Aur.
“ Orice om se sfinteste prin marturisirea exacta a credintei -ortodoxe-” Sfantul Maxim Marturisitorul
“ Prin tacere il tradam pe Dumnezeu”-Sfantul Grigorie Teologul

Sfantul Grigorie Teologul ne spune:“Unde este evidentã necredinta, trebuie sã preferãm mai bine focul si sabia si situatiile critice si mîinile tiranilor – si toate cu dãruire – decît sã luãm parte la aluatul pãcatului si sã ne unim cu cei care bolesc în credintã… De mii de ori este mai bunã dezbinarea care se face pentru cuvintele bunei credinte ortodoxe decît pacea, cînd aceasta este unitã cu patimile.”
Ioannis Rizos: Întinarea prin comuniunea cu ereticii sau cu episcopii de rea-credinţă
„Dacă în mod evident unii episcopi, sau presbiteri, sau diaconi… se află în comuniune cu neîmpărtăşiţii şi ei înşişi neîmpărtăşiţi sunt.”
(«Εἰ δὲ φανείη τις τῶν ἐπισκόπων, ἢ πρεσβυτέρων, ἢ διακόνων, … τοῖς ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, καὶ τοῦτον ἀκοινώνητον εἶναι»)                                                                                 (Al 2-lea canon al Sinodului de la Antiohia)
Este într-adevăr impresionantă acrivia pe care o impun Sfinţii Părinţi nu numai ereticilor, ci şi membrilor Bisericii care adoptă învăţături nocive, pentru că scindarea Bisericii nu se produce numai din cauza ereticilor, dar şi din cauza celor ce cred şi promovează învăţături eretice: „Nu ne scindăm numai din cauza ereticilor, dar şi din cauza spuselor celor care sunt într-un gând cu cei de alt crez”. 
Conform Sfîntului Grigorios Palamas, nici cel mai neînsemnat detaliu cu privire la Dumnezeu, nu trebuie considerat ca fiind neînsemnat.
Ioan Gură de Aur ne spune: „Nu numai păcătoşii, ci şi cei care îi laudă pe păcătoşi sunt pedepsiţi la fel, dacă nu chiar cu mai multă severitate”.
„Pe orice cleric – zice Sfîntul Simeon Teologul –, ale cărui spuse şi lucrări nu sunt conforme cu învăţăturile Sfinţilor Părinţi, să nu-l primim în casa noastră. Ci să-i întoarcem spatele şi să-l urîm ca pe un demon, chiar dacă învie morţii şi face o mulţime de alte minuni”.
Cuviosul Antiohie Pandectul spunea că celui care nu ţine dreapta credinţă nu numai să-i întoarcem spatele dar trebuie să-i dăm şi anatemă, să-l considerăm, deci, în afara Bisericii.„Nici pentru puţin [n.tr. – timp] să nu suportăm compania acelora pe care-i vedem că se împiedică pe căile credinţei”… „chiar şi atunci cînd aceştia ni se par foarte autentici şi oficiali, nouă, celor iubitori de Domnul, trebuie să ne fie scîrbă de ei”.
Sfîntul Theodor Studitul se întreabă: „Şi dacă sunteţi prietenii lui Dumnezeu, cum de vă aflaţi în comuniune cu cei de alt crez? Pentru că aceştia nu sunt prieteni adevăraţi şi credincioşi”.
Acelaşi Sfînt spune: „Pe de-o parte aceia [ereticii] care au eşuat întru totul în ale credinţei, iar pe de alta, cei care, cu toate că nu şi-au schimbat convingerile, se află în comuniune cu erezia, vor fi daţi împreună pierzaniei.”El consideră rămînerea în comuniune cu episcopul care e de rea-credinţă o „trădare a Mărturiei Ortodoxe”.
Aceste poziţii Patristice au fost încorporate şi în documentele celui de-al 7-lea Sinod Ecumenic: „Cine găseşte scuze pentru erezie să fie anatemizat”.
Marele Athanasie spune, referitor la cel ce cultivă dogme blasfemice: “Evitaţi-l pe acesta şi aşa vă veţi păstra credinţa curată”.
După Sfîntul Nectarie din Eghina: “comuniunea cu acesta [ereticul rău-credincios]întinează credinţa, cu toate consecinţele ce decurg din asta. Aşadar, necomuniunea exterioară previne vătămătoarele schimbări interioare”…”Minte cel ce susţine că multe sunt căile cuvioşeniei… calea este una, strîmtă, ci nu largă… unul şi singur Dumnezeu şi Domn”.
Ne învaţă Marele Fotie: „De aceştia trebuie să ne ferim aşa cum sărim cînd ne iese în drum un şarpe, şi să întrerupem orice comuniune, şi să ne îndepărtăm din toate puterile chiar atunci cînd aceştia ni se par evlavioşi şi blajini”.
Chiar aşa, ce oare sperăm noi – cei care, nesiliţi şi de voie bună, îi urmăm pe Episcopii eretizanţi contemporani – să moştenim, altceva decît urgia lui Dumnezeu şi iadul?
„Dacă cineva se preface că mărturiseşte dreapta credinţă dar este în comuniune cu ereticii, să-l îndemnaţi să se lase de practica aceasta; dacă vă promite că va înceta comuniunea cu ereticii – şi o face – să-l consideraţi frate dar dacă vă contrazice, insistînd, cu pizmă, în ale sale, părăsiţi-l”.
Sfîntul Theodor Studitul aminteşte porunca Marelui Athanasie: „…să nu avem nimic de-a face cu ereticii, dar nici cu cei în comuniune cu aceştia”. În aşa fel încît îşi afirmă poziţia, „bazată pe litera legii”: „…nici să fiţi în comuniune cu ei [cu ereticii], nici să-i pomeniţi… în timpul sfintei liturghii; căci mari ameninţări au fost proferate de către sfinţi către cei ce îi acceptă fie chiar şi numai pentru a le intra în casă”.


Комментарии